Translate

суботу, 21 вересня 2013 р.

Адміністративні спори


Адміністративні спори на відміну від цивільних відрізняються цілим рядом особливостей . По-перше , адміністративна діяльність завжди пов'язана з реалізацією владних повноважень державним органом виконавчої влади , отже , обмеженням прав приватних осіб. По-друге , суб'єктами адміністративних правовідносин , на відміну від цивільних , є посадові особи державних органів виконавчої влади та приватні особи. Тобто сторони в арбітражному спорі спочатку не рівні. По-третє , адміністративно - процесуальна діяльність врегульована багатьма нормативно - правовими актами. Правила, що регулюють реалізацію адміністративних правовідносин , містяться в Кодексі про адміністративні правопорушення  , в Цивільному процесуальному кодексі , в Арбітражному процесуальному кодексі . По-четверте , моментом виникнення адміністративних правовідносин . Для порушення справи про адміністративне правопорушення не потрібно винесення повноважною посадовою особою окремої постанови . Справа про адміністративне правопорушення вважається порушеною з моменту фактичного здійснення першого процесуальної дії . А суб'єкти даного правовідносини з цього моменту наділяються правами і обов'язками.

Як показує практика , до юриста за допомогою звертаються в ситуаціях , в яких приватних осіб притягають до адміністративної відповідальності за адміністративні правопорушення . І найчастіше звертаються на тій стадії руху справи , коли вже необхідно оскаржити постанову про притягнення до відповідальності. Тобто після розгляду справи по суті та прийняття судом рішення .

Чому так відбувається ? Вся справа в тому , що більшості осіб , притягнутих до адміністративної відповідальності , невідомо з якого моменту вони стають учасниками адміністративного процесу , і беруть участь у ньому , не маючи повного уявлення про свої права.

Коло посадових осіб державних органів , які наділені правом притягати до адміністративної відповідальності досить широкий. В основному це наглядові органи виконавчої влади. Більшість справ про адміністративні правопорушення в силу своєї специфіки розглядаються тим же посадовою особою , який порушив справу і здійснював підготовку доказів . І більшість процесуальних порушень , своєчасна фіксація яких спричинила б у майбутньому скасування постанови про притягнення до відповідальності на стадії оскарження в суді , допускаються саме на цій стадії процесу. Як показує практика , особи, щодо яких вчиняються процесуальні дії у справі про адміністративне правопорушення , або не усвідомлюють , що відбувається , або не знають як себе вести в силу того , що не інформовані про свої права.

Як це буває на практиці. В організацію приходить посадова особа наглядового органу видається, і оголошує керівникові про те , що є дані про якісь порушення допущених в організації, і що наглядовим органом прийнято рішення про проведення позапланової перевірки. За тим посадова особа оголошує керівнику організації , що в ході перевірки виявлено порушення , складає протокол , бере пояснення , фіксує докази і залишає організацію . Через деякий час керівник організації отримує поштою постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і призначення адміністративного покарання . Керівник організації робить спробу оскарження даної постанови в суді , однак , на практиці не завжди вдається домогтися бажаного результату .

Немає коментарів:

Дописати коментар